Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa!
- Nigdy nie klikaj w link, przesłany przez kupującego;
- Nigdy nie podawaj numeru karty, kodu CVV2 i daty ważności na wyświetlonych formularzach - pełne dane karty służą do dokonania obciążenia Twojego rachunku, a nie przesłania środków na Twoją kartę;
- Nigdy nie podawaj loginu, hasła i kodu uwierzytelnienia do bankowości elektronicznej na wyświetlonych formularzach – do uzyskania zapłaty za towar wystarczy podanie kupującemu numeru rachunku bankowego;
- Nigdy nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł;
- Prowadź rozmowy w ramach czatu dostępnego na platformie sprzedażowej (OLX, Vinted, Allegro) - tutaj są one bezpieczne;
- Czytaj sms-y z banków. Zwróć uwagę na to, co autoryzujesz;
- Nigdy nie podawaj swoich danych osobowych kupującym lub sprzedającym.
- Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
Jeśli podejrzewasz, że ktoś uzyskał nieautoryzowany dostęp do Twojego konta, masz możliwość zablokowania dostępu do bankowości internetowej i mobilnej, oraz zablokowania możliwości wykonywania transakcji elektronicznych poprzez funkcją "Zablokuj dostęp" na stronie logowania, bądź bezpośrednio pod linkiem.
Więcej na temat bezpieczeństwa kliknij TUTAJ